Asiakkaidemme kokemuksia

Ranmarinan telakalla on ystävällinen palveluasenne, se on ammattitaitoinen ja joustaa asiakkaan tarpeen mukaan. Jos on tarve saada vain perushuollot ja talvisäilytys, niin tämä onnistuu, mutta myös vaativammatkin asennus ja maalaustyöt järjestyvät laadukkaasti. Asiakas voi itse osallistua oman veneen kunnostukseen niillä resusseilla ja ajalla mitä itsellä on käytettävissä. Telakka on vielä suhteellisen lähellä pääkaupunkiseutua ja hinnaltaan kilpailukykyinen. Oen kokonaisuudessa ollut hyvin tyytyväinen.

 

TIMO LAINE

 

 

Olen ollut Ranmarinan asiakkaana syksystä 2007 jolloin hankin n. 10 metrisen käytetyn purjeveneen Targa 96. Ranmarinaan päädyin katetun talvisäilytyksen, monipuolisten korjauspalvelujen ja kilpailukykyisen tarjouksen johdosta.Ensimmäisenä talvena asennettiin tilava jääkaappi, aurinkopaneli ja maasähkö. 30-vuotiaassa veneessä havaittiin muutama vuosi sitten osmoosi. Ensin kosteusmittaukset, sitten Gelcoat-pinta hiottiin pois, pohja kuivatettiin ja uusi pohjakerros päälle. Jälki oli hyvä ja vene on nyt rungoltaan kuin uusi. Saamani palvelu on ollut asiantuntevaa, joustavaa ja ystävällistä. Asiat ovat hoituneet sovitusti.Telakan sijainti Hankoon niemen ”toisella” puolella antaa minulle mieluisat purjehdukset kauden alussa ja sen päätteeksi. Tällä on oma arvonsa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nimeni on Tommy Hellsten. Olen paitsi kirjailija, luennoitsija, terapeutti ja kouluttaja myös yrittäjä. Ostin nykyisen veneeni Hans Christian 43:n vuonna 2009. Ostohetkellä Valpuri oli telakoituna Ranmarinalla, ja koska veneen kotisatama on Porvoossa, pidin itsestäänselvyytenä, että etsin sille toisen telakointipaikan mahdollisimman pian. Jostain syystä en sitä kuitenkaan saanut ensimmäisenä kautena tehtyä, vaan palasin syksyllä takaisin Ranmarinaan. Kyselyistäni huolimatta en ollut löytänyt telakkaa, joka olisi sopinut minun tarpeisiini. Tosin en mitenkään määrätietoisesti edes etsinyt, vaan pidin helpompana palata tuttuun paikkaan.

   Olen aikaisemmalla veneelläni ollut muutamalla telakalla useita vuosia ja minulla on kokemuksia toimimattomista telakoista sekä asiakaspalveluista, jotka ovat jättäneet runsaasti toivomisen sijaa. Eräälläkin telakalla omistaja piiloutui veneiden uumeniin, koska ei jaksanut palvella eikä vastata asiakkaiden kysymyksiin. Hänellä oli liikaa töitä ja hän oli hukkua niihin. Ehkä hänen tapansa ratkaista ongelma ei ollut paras mahdollinen.

   Ranmarinalla olen saanut hyvää palvelua. Tämä on suurin syys siihen, etten ole siirtynyt muualle huolimatta siitä, että veneen tuonti ja vienti syksyllä ja keväällä kestää kaiken kaikkiaan  neljä tai viisi päivää, hieman säistä riippuen. Lisäksi joudun tuomaan auton syksyllä ja hakemaan sen keväällä, joten aikaa kuluu runsaasti. Aikaa kuluu matkustamiseen myös talven mittaan, kun käyn venettä huoltamassa. Koska Valpurissa om paljon puuosia, tarvitsen lämpimän hallin, jotta voin tehdä huoltotöitä talven mittaan. Läheltä olen löytänyt mukavan B&B –paikan, joten veneilykausi on mukavalla pitkittynyt.

   Veneen kanssa on ollut joitakin teknisiä ongelmia, joten olen saanut kokemuksia siitä, miten telakan asiakaspalvelu toimii. Kerran piti esimerkiksi asentaa uusi akseli. Tauno Rantanen teki perusteellisen selvityksen siitä, minkälainen akseli laakerointeineen veneeseen olisi hyvä asentaa. Sain Taunolta kahden A4:n pituisen kirjallisen selvityksen asiasta. Päätös oli sen jälkeen helppo tehdä, koska tarvittava taustatieto oli todella huolella kerätty. Näin hän on toiminut kaikkien muidenkin pienten ongelmien kanssa. Joten kontrasti on ollut melkoinen edelliseen telakkaan verrattuna. Oli pyyntö mikä tahansa, aina siihen on vastattu asiallisesti ja nopeasti.

  Kerran sitten tein perusteellisen kartoituksen selvittääkseni palvelujen hintaerot verrattuna lähempänä sijaitsevaan telakkaan. En löytänyt sellaisia eroja, että olisin vaihtanut. Nyttemmin veneen tuominen ja vieminen on muuttunut jonkinlaiseksi minilomaksi, jolla on ollut jo aivan oma miehistönsä ja moni asia on muuttunut meille tärkeäksi traditioksi. Olen varsin tyytyväinen saamiini palveluihin enkä enää suunnittele telakan vaihtamista.

 

Sipoossa 16.3.2016

Torsten Hästö

Tommy Hellsten

Carpe diem hengessä

 

Omistan pienen yrityksen Easy Living Oy:n. Teemme yritysten kehittämishankkeita ja urheilijoiden henkistä valmennusta. Vuosien mittaan minulle on tullet selkeä käsitys mitä merkitsee hyvä asiakasta kunnioittava palvelu. Sitä ovat tarjonneet Ranmarinan telakan monipuoliset ja ammattitaitoiset työntekijät.

   Veneilyharrastukseni on alkoi jo vuonna -83, ensin moottoriveneellä sitten moottoripurjehtijan kanssa ja nyt purjeveneellä. Nykyinen veneeni Dehler 37 on ostettu Saksasta vajaat kymmenen vuotta sitten. Pitkään olin sitä mieltä, että veneen talvisäilytys on hyvä olla lähellä missä voi sitten tehdä huolto ja korjaustöitä. Kun nykyinen vene tuli ”perheeseen” siinä ei ollut talvisäilytys pukkeja ja muita tarvikkeita. Kun syksy tuli niin huomasin, että sekä töissä että muutenkin alkoi olemaan kiire veneen noston kanssa. Siinä vaiheessa aloin etsiä muutakin ratkaisua kuin oman venekerhon telakka-aluetta. Soitto- ja tarjouskierros puhui Ranmarinan puolesta monelta osin. Pelkkä säilytysneliön hinta ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on kokonaisuus eli nosto, lasku, maston siirrot ja säilytys sekä huoltopalveluiden osuus. Tärkeätä on erityisesti se, että kaiken saa samalta luukulta. Monissa paikoissa huomasin, että huolto ja muut palvelut ovat ulkoistettu muille toimijoille, joten kokonaishintaa oli vaikea hahmottaa ja vastuukysymykset ovat ongelmallisia.

   Koska veneeni on vanha siihen on tehty monia isompia ja pienempiä korjauksia sekä asennuksia. Aina vaativasta pohjan kunnostuksesta, uuden tuulimittarin asennukseen. On ollut ilo seurata ja kokea se, että voi tehdä itse ja voi antaa ammattilaisten hoitaa asioita. Samoin monet tarjous- ja kilpailutusasiat ovat hoituneet kätevästi Ranmarinan kautta. Lisäksi vakuutusyhtiön kanssa asioiminen on sujunut joustavasti. Viime vuonna törmäysvaurion korjaaminen – kyljen maalaus- hoitui käsittämättömän kätevästi ja laadukkaasti. Tässäkin tapauksessa telakan väki oli aktiivisesti yhteydessä vakuutusyhtiöön. Telakka siis toimii myös vakuutusyhtiön hyväksymänä korjauspaikkana.

   Ainoa asia mikä alusta asti on askarruttanut on pitkä välimatka Helsingin ja Perniön välillä, mutta siitä on tullut vuosien mittaan oma rituaali ja mahtava keväinen / syksyinen ja jopa odotettu purjehdusretki. Samoin monet omat korjausmatkat ovat sujuneet yllättävän kivuttomasti kunhan vain suunnittelee ne etukäteen hyvin. Monet hankinnat olen hoitanut suoraan Ranmarinan kautta koska se on ollut helpompaa. Tavarat ovat olleet odottamassa kun pääsen paikalle.

 

Suosittelen lämpimästi telakan palveluita.

 

Jukka Kataja

Jukka Kataja

Pyydä tarjous!

©Ranmarina